Obec Dušníky

Informace ke změnám na návsi před hasičárnou

Informace ke změnám na návsi před hasičárnou 1

Etapa I
odstraňuje problémy v návsi spojené s vozidly v zeleni
odstraňuje problémy s povrchovou vodou hromadící se před vjezdy
ověřuje omezení asfaltové plochy pro II. etapu
Etapa II
Úprava stávajících zelených ploch za účelem jejich komunitního využití
Rozšíření zelených ploch

Náves:

Etapa I

  • odstraňuje problémy v návsi spojené s vozidly v zeleni
  • odstraňuje problémy s povrchovou vodou hromadící se před vjezdy
  • ověřuje omezení asfaltové plochy pro II. etapu

Etapa II

  • Úprava stávajících zelených ploch za účelem jejich komunitního využití
  • Rozšíření zelených ploch
  • Omezení a "rozbití" velké asfaltové plochy s vymezením potřebné plochy pro otočení autobusu, výjezd HZS vozidel, průjezd zemědělských strojů. Ale zároveň vytvoření prostoru sloužící jako obytná zóna - náves.

 

Náves - etapa I.

Zadání pro projektanta:

  • Řešit bahno a rozježděnou zeleň na vjezdech do RD
  • Řešit odstavená vozidla v zeleni
  • Řešit množství vody na stávajícím chodníku
  • Řešit oblast ekonomicky a ekologicky
  • Navazující etapu - změny na vozovkách nejprve ověřit bez stavebních úprav

Realizovaný stav:

  • Veškeré sjezdy na soukromé pozemky jsou zpevněné. Sjezdy Nejsou navrženy vždy ve stejné pozici. Jsou navrženy tak, aby vznikl pokud možno co největší spojitý úsek zeleně.
  • V jedné části návsi je vytvořeno veřejné parkoviště. Toto parkoviště zabírá stávající zelené plochy, ale jednalo se o rozježděné místy štěrkové, místy výrazně rozbité plochy. Nové parkoviště jednoznačně vymezuje prostor pro parkování a pod propustnou dlažbou se nachází sorpční textilie, která zachycuje to, co dříve odkapávalo z vozidel přímo do země. 
  • Namísto živého plotu lemující chodník, bude umístěna zeleň nižší a více okrasná. Stávající uspořádání výrazněji bránilo odtoku povrchové dešťové vody a docházelo k hromadění před vjezdy a na chodníku samotném. Většina povrchových vod v realizované stavbě je vsakována v přilehlé zeleni. 
  • Ačkoli není druhá etapa ještě detailně zpracována, již je vytvořena okružní křižovatka vymezující plochu nutnou pro otočení 15m dlouhého autobusu. Autobus má zajištěný průjezd, ve kterém mu nic nebrání otočení. Druhá etapa má za cíl ohraničit nejednoznačně vymezenou stávající asfaltovou plochu na její možné minimum. Funkčnost tohoto řešení bude průběžně sledována a v druhé stavební etapě dojde k optimalizaci navrženého řešení. Získané plochy budou využity pro zeleň a komunitní život obce.

 

Náves - etapa II

Zadání pro projektanta:

  • Doplnit Etapu I. o úpravu stávajících zelených ploch
  • Řešeným územím bude prostor od "gabionů" v křižovatce po okružní křižovatku. V této ploše dojde k optimalizaci pěších tras pro chodce, k optimalizaci odvodnění a také k úpravě a doplnění nových zelených ploch
  • Okružní křižovatku a plochy v okolí jednoznačně stavebně vymezit na plochy potřebné pro průjezd všech vozidel a na plochy návsi. Veškeré nepotřebné plochy pro motorovou dopravu budou využity jinak. Pro pěší, zeleň, lavičky...
  • Konkrétní návrh etapy II. bude projednán s občany před jeho realizací

D.101.2 Situace dopravního řešení.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 776.41 kB

D.101.8 Situace dopravního značení.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 588.86 kB

 

Přílohy

D.101.2 Situace dopravního řešení.pdf

D.101.2 Situace dopravního řešení.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 776,41 kB

D.101.8 Situace dopravního značení.pdf

D.101.8 Situace dopravního značení.pdf
Typ souboru: PDF dokument, Velikost: 588,86 kB
Datum vložení: 16. 6. 2025 13:02
Datum poslední aktualizace: 16. 6. 2025 13:15

Aktuálně

Odstávky elektřiny

ČEZ Distribuce – Plánované odstávky

Svoz odpadu

Červenec 2025
Po Út St Čt So Ne
30 1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26 27
28 29 30
31
1
2 3
Kalendář svozu odpadu